Rozpatrywanie skarg i wniosków

  1. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Akademickim Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym odbywa się zgodnie z przepisami:
  2. działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 t.j. z dnia 2020.02.18);
  3. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U.2002.5.46 z dnia 2002.01.22).

2. Tryb składania skarg i wniosków:

  1. skargę i wniosek ma prawo wnieść uczeń, rodzic, opiekun prawny, wychowawca, ustawowy przedstawiciel, instytucje pozaszkolne i osoby;
  2. skargi i wnioski adresowane są do Dyrektora Ośrodka powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę), adres zgłaszającego oraz zwięzły opis zaistniałej sytuacji;
  3. skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
  4. pismem złożonym osobiście w sekretariacie AMOW,
  5. listownie na adres: Akademickiego Młodzieżowego Ośrodku Wychowawczego w Podzamczu, Podzamcze 46, 26-060 Chęciny,
  6. pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@amow.edu.pl w formacie dokumentu PDF,
  7. w formie ustnej pracownikowi pedagogicznemu Ośrodka;

4) w przypadku ustnego zgłoszenia sporządza się protokół, który podpisuje wnoszący i przyjmujący skargę. W protokole umieszcza się datę przyjęcia skargi, imię, nazwisko i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis sprawy. Przyjmujący skargę potwierdza jej zgłoszenie, jeżeli zażąda tego wnoszący. Wzór protokołu skargi określa Załącznik Nr 14 do niniejszego Regulaminu;

5) skargi i wnioski anonimowe nie będą rozpatrywane.